V práci používame kuriérske služby. Ide hlavne o zasielanie biologického materiálu alebo dát z holteru na Compact Flash karte. Zatiaľ čo o druhé sa stará DHL, o prvé TNT. Celkom známe spoločnosti v expresnej a logistickej doprave.
S DHL pokiaľ viem neboli problémy a všetko prebiehalo načas. No s TNT sa situácia naposledy dosť skomplikovala. Vraj aj v minulosti boli nejaké problémy s touto spoločnosťou a to ohľadom dodávky suchého ľadu (tuhý CO2). Pred pár dňami som podobnú situáciu riešil aj ja. Potrebovali sme odoslať vzorky plazmy.
Odoslal som faxom požiadavku na suchý ľad, v predstihu, aby prišiel na druhý deň. Fax som poslal do labákov v Belgicku, kde sa zhromažďuje asi všetok biomateriál zo štúdií. Čakal som na nejakú odozvu, potvrdzujúci fax o tom, že požiadavku zaevidovali. Nič som nedostal, možno príde zajtra.
Na druhý deň nič nechodilo, netušil som, či a kedy vôbec suchý ľad príde, tak som pre istotu ešte poslal mail. Poslal som ho z mojej osobnej adresy, rátal som aj s tým, že ho možno hodia do spamu, tak som preto zavolal do slovenskej centrály TNT. Teta na linke však o ničom nevedela, vraj mám zavolať štúdijovému koordinátorovi. Zavolal som teda kam bolo treba a dozvedel som sa, že mám znova poslať fax a tentoraz s poznámkou - urgent. Poslal som teda ešte pre istotu 2 krát takýto fax. A čo sa nestalo, o asi 5 minút nato zazvonil pri dverách ujo kuriér so suchým ľadom.
No bol to trocha šok a zároveň úľava po dňovom čakaní, či vôbec ľad príde načas. Trochu som bol z toho mimo, kópiu shipment listu som robil na 3 krát. Hneď ako kuriér odišiel, začal som rušiť objednávky na suchý ľad z toho dňa. V slovenskom TNT jednoducho asi nevedia, kde majú svojich kuriérov. Vraj to ide cez Belgickú stranu a ich to zrejme nemusí zaujímať. Ako logistická spoločnosť by mohla aspoň niečo vedieť o objednávkach v rámci krajiny a Európy. Neviem ako to funguje v logistike, či majú prepojené databázy alebo sa každý stará len o svoje územie. Podľa môjho názoru, by sa mala zásielka dať vystopovať vždy, keď je to potrebné a kuriérska spoločnosť by mala vedieť rýchlo reagovať.
To bola moja nie veľmi dobrá skúsenosť s TNT. Možno sa to stáva z času na čas, ale je trocha divné, že sa to isté stalo vraj aj viackrát v minulosti. Mohli by sa trocha vylepšiť.
S DHL pokiaľ viem neboli problémy a všetko prebiehalo načas. No s TNT sa situácia naposledy dosť skomplikovala. Vraj aj v minulosti boli nejaké problémy s touto spoločnosťou a to ohľadom dodávky suchého ľadu (tuhý CO2). Pred pár dňami som podobnú situáciu riešil aj ja. Potrebovali sme odoslať vzorky plazmy.
Odoslal som faxom požiadavku na suchý ľad, v predstihu, aby prišiel na druhý deň. Fax som poslal do labákov v Belgicku, kde sa zhromažďuje asi všetok biomateriál zo štúdií. Čakal som na nejakú odozvu, potvrdzujúci fax o tom, že požiadavku zaevidovali. Nič som nedostal, možno príde zajtra.
Na druhý deň nič nechodilo, netušil som, či a kedy vôbec suchý ľad príde, tak som pre istotu ešte poslal mail. Poslal som ho z mojej osobnej adresy, rátal som aj s tým, že ho možno hodia do spamu, tak som preto zavolal do slovenskej centrály TNT. Teta na linke však o ničom nevedela, vraj mám zavolať štúdijovému koordinátorovi. Zavolal som teda kam bolo treba a dozvedel som sa, že mám znova poslať fax a tentoraz s poznámkou - urgent. Poslal som teda ešte pre istotu 2 krát takýto fax. A čo sa nestalo, o asi 5 minút nato zazvonil pri dverách ujo kuriér so suchým ľadom.
No bol to trocha šok a zároveň úľava po dňovom čakaní, či vôbec ľad príde načas. Trochu som bol z toho mimo, kópiu shipment listu som robil na 3 krát. Hneď ako kuriér odišiel, začal som rušiť objednávky na suchý ľad z toho dňa. V slovenskom TNT jednoducho asi nevedia, kde majú svojich kuriérov. Vraj to ide cez Belgickú stranu a ich to zrejme nemusí zaujímať. Ako logistická spoločnosť by mohla aspoň niečo vedieť o objednávkach v rámci krajiny a Európy. Neviem ako to funguje v logistike, či majú prepojené databázy alebo sa každý stará len o svoje územie. Podľa môjho názoru, by sa mala zásielka dať vystopovať vždy, keď je to potrebné a kuriérska spoločnosť by mala vedieť rýchlo reagovať.
To bola moja nie veľmi dobrá skúsenosť s TNT. Možno sa to stáva z času na čas, ale je trocha divné, že sa to isté stalo vraj aj viackrát v minulosti. Mohli by sa trocha vylepšiť.
Comments
Post a Comment