Skip to main content

Cyklotúra: Trnava - Trenčín - Ladce - Púchov

Na piatok (8.8.) hlásili búrky a tak som sa na nič nechystal a vstal som okolo pol deviatej. No namiesto búrkových mrakov boli na oblohe len nevinne vyzerajúce biele oblaky a sem-tam zasvietilo slnko. Už dávnejšie som mal na pláne ísť bicyklom k tete do Púchova, čo je asi 1,5 hodiny autom z našej dediny. Nejak som sa na to necítil, ale aj tak som sa rozhodol bicyklovať smerom na Trenčín. Rozhodol som sa, že pôjdem do Trnavy a tam uvidím čo ďalej. Šiel som trasou Dubová - Doľany - Dlhá - Suchá nad Parnou - Trnava. Asi 26 km. Bol čas žatvy a polia s panorámou Malých Karpát vyzerali veľmi pekne.


Do Trnavy som prišiel okolo pol jedenástej. Zamieril som rovno na vlakovú stanicu. Cítil som sa celkom dobre, nejaké ďalšie kilometre ešte znesiem. Aby som stihol Trenčín a okolie v rozumnom čase, rozhodol som sa tam ísť vlakom. Trasu som si tak ochudobil o dobrých 70 km na bicykli. Nejak mi to nevadilo, s bicyklom som vlakom ešte necestoval, tak som sa tešil. Stíhal som IC, ktorý mal ísť o pár minút (nakoniec meškal asi 20 min), ale teta pri okienku ma nahovorila počkať na osobák o 11:16, pretože ma to vyjde asi 3-krát lacnejšie (možno 2,157-krát lacnejšie, nepamätám si to presne). K študentskému lístku do Trenčína (56 Sk) som si kúpil batožinový lístok pre bicykel (20 Sk). Mal som pár minút čas, tak som sa poflakoval po stanici a zastavil som sa pri odstavenej parnej lokomotíve, pri ktorej som sa ako decko často hrával, keď som cestoval k tete do Púchova. Nostalgia.


Vlak mal odchod presne. Do vlaku sa bicykel dáva do prvého alebo posledného vozňa. V každom prípade, by malo na vozni byť označenie bicykla. Miesta tam bolo dosť, ale keby som si mal predstaviť, že cestujú viacerí cyklisti s rôznymi miestami nástupu a výstupu, mohol byť nastať chaos. Cestoval som ešte s jedným cyklistom, teda miesta bolo pre dva bicykle dosť. Ja som radšej zostal s bicyklom pri dverách a sadol si na výklopné sedadlo. Dá sa posadiť aj do normálnych sedadiel, ale potom je dobré mať miesto s výhľadom na bicykel.


Do Trenčína vlak dorazil o 12:43. Z vlaku som zišiel rovno na hlavnú a pokračoval na sever. Touto cestou som už dobrých pár rokov nešiel. Zase spomienky na cestovanie našou starou škodovkou. Od Trnavy až po Púchov je prakticky diaľnica a hlavná cesta nie je až taká rušná a tým pádom aj bezpečnejšia. Od Trenčína bola navyše dosť široká krajnica, ale neviem pokiaľ to vydržalo.


Terén bol viacmenej stále rovina a bicyklovalo sa veľmi dobre. Žiaden protivietor, bolo pod mrakom a teplota bola celkom znesiteľná. O chvíľu som sa ocitol v obci Ladce, kde som mal kratšiu pauzu. Vtedy som bol už rozhodnutý, že do Púchova nakoniec nejako dobicyklujem. Nebyť jedného hypa pri Košeci a tej zastávky v Ladcoch, šiel by som do Púchova bez prestávky. U tety bola práve v ten deň aj druhá teta, takže keby bolo zle, mal som aspoň nádej, že sa aj v ten deň dostanem komfortne domov.
Do Púchova som dorazil niekedy o tretej po obede. Z Trenčína je to asi 36 km. U tety som zjedol výbornú hubovú polievku, dal som si sprchu. Potom sa mi ozval spolužiak z Ladiec, ktorému som volal, keď som tadiaľ prechádzal. Dohodol som sa s tetou a strýcom, že ma hodia domov aj s bicyklom, takže som mal čas ísť do Ladiec znova. Inak by som sa asi rozhodol ísť vlakom buď z Púchova alebo až z Trenčína do Trnavy. Do Ladiec a späť je to asi 22 km.
Dokopy som za tento deň prejazdil asi 84 km. Nie je to veľa, ale išlo sa mi celý ten čas veľmi dobre. Chcel by som na budúce ísť túto trasu bez použitia vlaku. Mal by som z nej ešte lepší pocit. A ešte lepšie by bolo mať cestný bicykel. Asfalt na ceste bol veľmi dobrý.
Cestou domov sa začalo čoraz viac zaťahovať. To bola predzvesť predpovedaných búrok. Nad autom sa zoskupili krásne mraky. Neviem či som niekedy niečo také podobné videl.





Bol to fajn výlet. Až dodnes ma ale bolia kríže. Zatiaľ si myslím, že je to aj kvôli zlej geometrii rámu môjho bicykla. Ale asi aj preto, že nie som zvyknutý a nemám žiadnu kondíciu. Som tučný a málo pohyblivý. Tak mi treba.

Comments

  1. Bariéra mračien sa ponad nami vytvorila náhle a znenazdajky, akoby nás chceli všetky božstvá tejto planéty varovať a následne ohrozovať a tých hneď zľava za bariérou (viď obr. 2)ušetriť. Nevedeli sme prečo práve nás si božstvá vybrali, ale akceptovali sme ich voľbu a pokorne sa krčili pred ich tak ohrozujúcou a hromy-blesky mätajúcou zbraňou. Tma zahalila krajinu a mokro nám dalo ledva vidieť vytúženú cestu domov. Príroda sa tak stala sice ohrozujúcou, ale prekrásnou a nevídanou aj zhora. Ďakujeme Vám - Bohovia mračien za toto impozantné divadlo plné energie!

    *strýco s autom

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Additional RAM to iMac and installation of some software and games

RAM upgrade

After Mac OS 9 updates I started to use this system. But after a short while I realized that I really need more RAM. It was almost impossible to work with more than one application. Therefore I was decided to buy 512 MB RAM.

I knew about one small shop with old computers on Favoritenstrasse (U6: between Taubstummengasse and Südtiroler Platz). I went there and asked about SDRAM PC100. Old but nice guy showed me some 512 MB modules for about 30 €. I didn't have so much money with me at that moment and I also wanted to visit that Mac shop once more. So I left the shop and forgot my umbrella there.

That Mac shop offered me the same kind of RAM for about 45-50 €. Hmm, .... No thanks. I went to my room and picked some money from bankomat. I returned to the computer shop and the seller offered me (except my umbrella - for free of course) one module for 24 €. It has not been tested yet. I have bought it and put in my iMac - and nothing happened. Bad, but I had to go to the school…

Yamaha S08 - sticky keys repair

My keyboard Yamaha S08 suffered from several "sticky keys" disease already a year, perhaps more. That saying, I am pretty bad piano player. However, I like to have my devices fully functional for any cases.
I have found a very helpful guide, but with no photos. I made some for better visualization of the repair.
First, I unfastened all screws from both sides:

Second, I unfastened all screws from a wooden base plate which were holding the part with electronics.


Then I unfastened the golden screws holding the whole keyboard to the wood. The keyboard was now accessible from both sides.

The last step is described in the following video. It was just removing the sticky keys and reinserting them without a metal spring coming inside. The end of the metal spring has been left outside of the key:


So far it works well!

Windows 7 RC Ultimate on HP Compaq nx6110

I have never tried Vista on my laptop, because it is well suited for WinXP and I don't like Vista. But what if you can download the new Win 7 RC for free?

I'm using Windows XP since I have bought my old laptop HP Compaq nx6110 (1,4 Ghz Celeron M, 768 MB RAM). WinXP runs on this laptop really fast and smoothly, but I have turned every "eyecandy" off and it looks like old Win95 now. But I like this neutral look.

Last week I was closed in my room for two days installing and trying different Linux distributions. After this time I ended with Arch Linux installed on my hard drive - system was stable and either WiFi worked well. Then I realized, that I have spent so much time and done nothing useful. So I decided to work with WinXP and don't bother with other OS (like 2 weeks with Mac OS X a month ago).

But NO. Incidentally I got to this website and started immediately download the iso image. The download process ran in Java and I had download speed about 800 KB/s, that…